• śr.. paź 5th, 2022

Trening interwałowy nie tylko dla zaawansowanych

ByRedaktor pkexpert.pl

mar 24, 2019

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat opracowano wiele metod treningowych, które są w stanie przynieść zdecydowanie lepsze rezultaty niż te uprawiane w jednym tempie. Za najskuteczniejsze w redukcji tkanki mięśniowej uznaje się treningi interwałowe. Jest to trening o zmiennej intensywności- osoba ćwicząca przechodzi z umiarkowanego tempa na wyższą intensywność. Niesłusznie wiele osób uważa, że trening interwałowy jest dobry ale tylko dla osób zaawansowanych. Spokojnie trening interwałowy mogą uprawiać też osoby początkujące. Przede wszystkim należy jedynie dobrać odpowiednią intensywność ćwiczeń. Zbyt wymagające ćwiczenia mogą nas zniechęcić do dalszej aktywności. Interwały można stosować praktycznie przy każdej dyscyplinie sportowej. Weźmy chociażby bieganie. Trening interwałowy dla początkujących może polegać na przeplataniu marszu z truchtem. Jeśli trening będzie stosowany codziennie szybko zauważymy poprawę wydolności organizmu. Co najważniejsze trening interwałowy w o wiele krótszym czasie jest w stanie spalić więcej kalorii.